Valborg

Nu är det synd att säga att man är lika pigg längre.
Riktigt trött och sliten är man nu.

Efter jobb så käkade jag lunch med Petra på Fellini.
Käkade deras lunchbuffé och drack vin.
Riktigt gott var det.

Men helt ärligt vad är det för fel på studenterna?
Visst det är skoj att sitta i parken, har själv suttit där.
Men att gå runt och skrika och vara odräglig inne i stan är ju patetiskt.
Killar som var en bra bit över 20 som beter sig som 12.
Ibland kan jag undra när vissa ska växa upp.

Sen var det hem och välja kläder och sen bar det av till Malmö.
Först blev det grillning och vi hade två engångsgrillar.
Killarna blev inne medans vi tjejer fick fixa grillandet.
Långt om länge fick vi i gång dom.
Så vi alla blev mätta och belåtna :)

Sen satt vi bara och drack och hade det allämnt trevligt.
Började ju redan vid 19 så det blev en lång men rolig förfest.
Sen var det ju taxi till slagt som stod på Schemat vilket jag inte ville egentligen.
Vilken kö det var, jag var nära på att ta taxi vidare till Lund men blev övertalad att stanna.
Kön gick faktiskt ganska så snabbt var väl inne på en 20 min.
Så tro vi kom vid rätt tid, för andra som man träffade sen hade stått i kö i 1½ timme.


Väl inne så dansade vi konstant.

Träffade massa som man kände, men det var knappt att man kunde stanna och hälsa. 

För man ville inte bli av någon, för då hade det tagit en evighet innan man hittade varandra.
Till slut var det bara jag och Josse kvar och som vi dansade mina fötter värkte.
Vid 04 gick brandlarmet, fy fan asså alla människor skulle ut samtidigt.
Stod ute i 10 min och frös som fan, så då tappade man humöret.
Så när vi väl kom in igen så blev det hemfärd.

Det tog sin lilla tid innan man kom ut och hade fått sin jacka.
Sen skulle man ju få tag i taxi med, det tog sin lilla tid.
Riktigt jobbigt var det men vi kom hem långt om länge.
Var hemma hos Josse vid 06 och vi somnade direkt.

Hade en riktigt rolig kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback